Pozycjonowanie e-commerce (sklepów internetowych) w praktyce

Pozycjonowanie e-commerce (sklepów internetowych) w praktyce
Atrakcyjnie przygotowana oferta, profesjonalna platforma, na której został postawiony e-shop, dział obsługi klienta, który służy praktycznymi wskazówkami to wyróżniki dobrego biznesu internetowego, stawiającego na sprzedaż. Co zrobić, kiedy zadbało się o te punkty, a wciąż nie ma zadowalających zysków? Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie sklepu.

Czym jest proces pozycjonowania sklepu www?

Jest to zbiór różnych działań, których celem jest osiągnięcie wysokiego miejsca na liście Google, czyli w propozycjach odnośników wskazywanych przez wyszukiwarkę jako odpowiedź na konkretne frazy kluczowe podane przez użytkownika. Dzięki temu możliwe jest dotarcie z ofertą do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów, a tym samym stworzenie szansy na skuteczne sprzedawanie oferowanego asortymentu i generowanie zadowalających zysków.

Na czym polega walka o szczyt dla sklepu online?

Aktywność, jaką musi podjąć specjalista w przypadku pozycjonowania sklepu, nie różni się zbytnio od czynności, które wykonywane są przy pracy ze zwykłymi witrynami. Choć oczywiście specyfika e-shopu sprawia, że pojawiają się w nim nieco inne pułapki, z którymi fachowiec musi sobie poradzić. Chodzi zatem o uczynienie strony przyjaznej wobec algorytmów wyszukiwarki. Jak w praktyce wyglądają zatem starania o top 10 w Google?

Typowe problemy e-commerce

W sklepach www znacznie częściej niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych stron firmowych, pojawia się kłopot ze zduplikowaną treścią. Oczywiście taki błąd nie ma prawa istnieć, dlatego pozycjonowanie systemu e-commerce w pierwszej kolejności skupia się na usunięciu tych samych tekstów. Najczęściej są nimi opisy produktów zamieszczane w poszczególnych zakładkach np. przy tych samych artykułach, które różnią się wyłącznie kolorami. Kolejnym krokiem, jaki zazwyczaj w przypadku e-shopów wykonuje pozycjoner, jest zlikwidowanie problemu powolnego ładowania podstron. Bardzo często jest to spowodowane zbyt dużym rozmiarem zdjęć, które wymagają kompresji, czyli znacznego zredukowania rozmiaru bez widocznej utraty jakości. Korzystnie wpłynie to na działanie strony. Oczywiście bardzo istotny jest link building i profesjonalny copywriting (zamieszczenie tekstów sformatowanych pod SEO), a zatem standardowa aktywność pozycjonera, która podejmowana jest w przypadku walki o poprawę widoczności dla każdej witryny.

Pożądany efekt tylko ze specjalistami

Osiągnięcie sukcesu równoznaczne jest z pokonaniem konkurencji, której w sieci nie brakuje. Dlatego każdy właściciel sklepu internetowego powinien stawiać na współpracę wyłącznie z renomowanymi fachowcami, którzy mają na swoim koncie wiele udanych realizacji i doskonale wiedzą, jak działać, by uczynić dany system e-commerce przyjazny algorytmom wyszukiwarki.